Nici o altă învătătură nu i se cere Omului.
Si ce înseamna a iubi, decât ca acela care iubește să se contopeasca de-a pururi cu cel iubit, încât perechea să devina una?
Si pe cine, sau ce alegem sa iubim?
Inseamnă să alegi o anume frunza din Pomul Vietii si sa-ti reversi asupra ei întreaga inima? Dar ramura care poarta frunza? Dar trunchiul care poarta ramura? Dar coaja care apara trunchiul? Dar radacinile care hranesc coaja, trunchiul, ramurile si frunzele? Dar pamântul care adaposteste radacinile? Dar soarele, marea si aerul, care fac pamântul sa rodeasca?
Dacă o măruntă frunză din copac este vrednică de iubirea voastră, cu cât mai vrednic este copacul în întregimea lui? Iubirea care alege numai o parte din tot, se osândeste de la bun început la suferintă.
Voi spuneti:
„Dar pe acelasi copac sunt frunze si frunze. Unele sunt sanatoase, unele bolnave; unele sunt frumoase, unele urâte; unele sunt uriase, unele sunt pipernicite. Ce altceva am putea face decât sa deosebim si sa alegem?”
Vă zic vouă, din uscarea frunzei bolnave vine prospetimea celei sănătoase. Și vă mai spun că urâtenia este pensula, culoarea și paleta Frumusetii; și că cea pipernicită nu ar fi fost pipernicită dacă nu i-ar fi dat din statura ei celei uriașe.
Voi sunteti Pomul Vietii. Feriti-vă să vă dezbinati pe voi înșivă. Nu stârniti o roadă împotriva altei roade, o ramură împotriva altei ramuri, o frunză împotriva altei frunze, nici nu le faceti să se ridice împotriva rădăcinilor; nici nu-l stârniti pe copac împotriva pamântului-mamă. Căci chiar aceasta faceti voi atunci când iubiti o parte mai mult decât tot restul, sau azvârlind restul.
Voi sunteti Pomul Vietii. Rădăcinile voastre sunt pretutindeni. Ramurile și frunzele voastre se află pretutindeni. Roadele voastre se află În gurile tuturor. Oricum ar fi roadele acestui copac; oricum i-ar fi ramurile și frunzele, oricum i-ar fi rădăcinile, ele sunt roadele voastre; sunt ramurile și frunzele voastre; sunt rădăcinile voastre. Dacă vreti ca pomul să rodească roade dulci și înmiresmate, dacă vreti ca el să fie mereu verde și puternic, luati seamă Ia seva cu care îi hrăniti rădăcinile.
Iubirea este seva Vietii. În timp ce Ura este puroiul Mortii. Însă Iubirea, asemenea sângelui, trebuie să curgă prin vine fără opreliști. Puneti stavilă sângelui și el se va preschimba în primejdie și năpastă. Și ce este Ura decât Iubire înabusită, sau Iubire stăvilită, devenită astfel venin ucigător atât pentru cel care o nutrește, cât și pentru cel nutrit; atât pentru cel care urăște, cât și pentru cel urât?
O frunză galbenă din pomul vietii este doar o frunză întărcată de Iubire. Nu învinuiti frunza galbenă. O ramură uscată este doar o ramură înfometată de Iubire. Nu învinuiti ramura uscată. O poamă putredă este doar o poamă hrănită cu Ură. Nu învinuiti poama putredă. Ci mai curând învinuiti inima voastră oarbă și avară care vrea să împărtășească seva vietii numai câtorva și să-i lipsească de ea pe cei multi, lipsindu-se astfel pe sine de ea.
Nu poate fi altă iubire decât iubirea de Sine. Nici un sine nu este real În afara Atot-cuprinzătorului Sine. De aceea este Dumnezeu în întregime Iubire, pentru că El se iubește pe Sine.
Atâta vreme cât sunteti chinuiti de iubire, nu v-ati aflat înca adevăratul vostru Sine și nici nu ati aflat cheia de aur a Iubirii. Iubind un sine trecător, iubirea voastră este trecătoare.
Iubirea bărbatului pentru femeie nu este, cu adevărat, iubire. Este doar un foarte îndepartat semn al ei. Iubirea părintilor pentru copil este doar pragul templului sfânt al Iubirii. Atâta vreme cât fiecare bărbat iubește doar o singură femeie și viceversa; atâta vreme cât fiecare copil este doar copilul unor părinti anume și viceversa, lăsati-i pe bărbatii și femeile mândri de carnea și de oasele lor să se agate de carne și de oase, dar nu rostiti niciodată numele sfânt al Iubirii. Căci aceasta este hulă.
Nu aveti prieteni, atâta vreme cât puteti socoti un singur om drept dușman. Cum ar putea fi sălaș sigur pentru prietenie, inima care adăpostește ură? Nu puteti cunoaște bucuria Iubirii câta vreme în inimi aveti ură. Dacă ati nutri toate lucrurile cu seva vietii, în afară doar de a unui anume vierme mărunt, acel anume vierme mărunt vă va amărâ viata. Căci iubind ceva, sau pe cineva, vă iubiti de fapt doar pe voi înșivă. De asemenea, urând ceva, sau pe cineva, vă urâti de fapt pe voi înșivă. Iar ceea ce urâti este nedespărtit legat de ceea ce iubiti și de voi înșivă, ca și cele două fete ale aceleiași monede. Dacă ati vrea să fiti cinstiti cu voi înșivă, ar trebui să iubiti, ceea ce urâti și ceea ce vă urăște, înainte de a iubi ceea ce iubiti și ceea ce vă iubește.
Iubirea nu este o virtute. Iubirea este o trebuintă; mai mare decât pâinea și apa; mai mare decât lumina și aerul. Nimeni să nu se fălească, iubind. Ci mai degrabă să răsufle Iubire la fel de spontan și liber, așa cum inspiră aerul și îl expiră.
Căci Iubirea nu are nevoie de nimeni să o slăvească. Iubirea însăși va slăvi acea inimă pe care o află vrednică de ea. Nu așteptati vreo răsplată pentru Iubire. Iubirea este destulă răsplată pentru Iubire, după cum Ura este destulă osânda pentru Ură.
Nici nu tineti vreo socoteală Iubirii. Căci Iubirea nu da socoteală nimănui decât sieși. Iubirea nici nu dă cu împrumut, nici nu împrumuta. Iubirea nici nu cumpără, nici nu vinde; ci atunci când dă, se dă cu totul; iar când ia, ia totul. Chiar luarea de către ea Înseamna dăruire. Chiar dăruirea ei, înseamna a lua. De aceea ea este aceeași astăzi, mâine și în veci.
La fel cum un fluviu puternic, varsându-se în mare, este veșnic umplut de către mare, la fel și voi trebuie să va goliti de voi înșivă în Iubire, pentru a putea fi mereu plini de Iubire. Fluviul care și-ar opri pentru sine darul sau către mare, ar deveni o apa stătătoare. Nu există „mai mult” sau „mai putin” în Iubire. În clipa când încercati să măsurati și să cântariti Iubirea, ea vă va aluneca printre degete, lasând în urma ei amintiri amare.
Nici nu există „acum” sau „atunci”, nici „aici” și „acolo” în Iubire. Toate timpurile sunt un singur Timp pentru Iubire. Toate locurile sunt locașuri pentru Iubire. Iubirea nu cunoaște hotare sau opreliști. O iubire al cărei mers este oprit de vreo piedică, încă nu este vrednică de numele de Iubire.
V-am auzit spunând adeseori că Iubirea este oarbă, întelegând prin aceasta că ea nu poate vedea greșeala în cel iubit. Acest fel de orbire este o culme a vederii. De-ati fi mereu atât de orbi încât să nu vedeti nici o greșeală în nimeni!
Nicidecum! Limpede și pătrunzător este ochiul Iubirii. De aceea nu vede nici o greșeală. Atunci când Iubirea vă va fi limpezit vederea, atunci nu veti socoti nimic ca fiind nevrednic de iubirea voastră. Doar un ochi despuiat de iubire, doar un ochi vinovat se îndeletnicește mereu să găsească greșeală. Orice greșeli află, sunt doar propriile sale greșeli.
Iubirea cuprinde. Ură dezbină. Această grămadă uriașă și greoaie de stânci pe care le numiti Piscul Altarului, s-ar risipi pe dată în toate părtile dacă nu ar fi tinută laolaltă de mâna Iubirii. Chiar trupurile voastre, atât de pieritoare pe cât par, s-ar putea împotrivi nimicirii dacă ati iubi fiecare celulă a lor cu aceeași înflacarare.
Iubirea este pace, vibrând de cânturile Vietii. Ura este luptă însetata de suflarea necurată a Mortii. Ce ati vrea: Iubire și să fiti în veșnică pace? Sau ură și să fiti în luptă veșnică?
Pamântul întreg fiintează în voi. Cerurile și oștile sale fiintează în voi.
Deci, iubiti Pamântul și toate vlăstarele lui, dacă vreti să vă iubiti pe voi înșivă. Și iubiti cerurile și pe toti locuitorii lor, dacă vreti să vă iubiti pe voi înșivă.
Sursa: fragment din „Cartea lui Mirdad” – MIKHAIL NAÎMY
Când am citit acest fragment am avut senzatia că însuși Divinul imi ”vorbea” prin acele cuvinte.
Am avut o revelatie, o intelegere atât de profundă a ceea ce inseamnă, de fapt, Iubirea, incât nu m-am putut abtine să nu o ”impart” și cu tine.
Dacă citind aceste rânduri pline de întelepciune, vei experimenta ceva asemănător, dar nu neapărat, simte-te liber să le dai mai departe cu un simplu SHARE. Multumesc!
Și dacă vrei să primesti pe email alte articole sau resurse gratuite (inclusiv, o ședintă de coaching), te invit să-ti lași prenumele și adresa de email în formularul de mai jos.
Cu drag,
Claudia
[mc4wp_form]
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.
Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.